Lättroad

Alida klarar sig väldigt bra utan telefonen ibland, ikväll lekte hon en lång stund med dammsugaren. Hon dammsög först upp allt hon kunde hitta på golvet och sedan gick hon vidare till att göra roliga frisyrer på sig själv.

(null)

Ibland är mina barn väldigt lättroade.

I helgen var jag ensam hemma från fredag till söndag, resten av familjen var i Säfsen på årsmöte men jag jobbade precis som alla andra helger så jag fick stanna hemma istället. Och det var så, så ensamt. Jätteensam kände jag mig. På fredagen gjorde jag en så fin grönsaksröra och jag hade ingen att visa den för, på lördagen hade jag på mig en ny tröja och ingen var hemma och sa att den var fin. Deprimerande. Så det kändes bra när jag kom hem från jobbet i alla söndags och alla var hemma igen.

Min fina grönsaksröra:

(null)

Vilhelm fick en ny säng i födelsedagspresent och i förra veckan levererade den äntligen!

(null)

(null)

Den har 15 års garanti så nästa gång han behöver köpa en säng är han 27 år, det är svårt att tänka sig.

Här är Vilhelm i gamla sängen men med nya täcket, kudden och sängkläderna han fick från mormor i födelsedagspresent

(null)

Nu har Alida fått ärva Vilhelms säng, hon sover som en prinsessa med gott om utrymme i sin nya säng.

Kommentera här: