Inga vapen i lekparken

Idag hade jag tänkt mig en lugn dag hemma i huset men det var inte barnen sugna på så vi googlade fram en bra lekpark i närheten, vi hittade en med både lekpark och splash pad så det tyckte jag verkade perfekt. Jocke och jag har blivit jättebra på att klara oss utan GPS   så vi hittade fram utan problem. När vi väl var framme tyckte Vilhelm att det var han tråkigaste dag någonsin och kom inte alls ihåg att han ville åka på utflykt. Tonåringar är väldigt jobbiga. 

Men livet blev lite roligare när han och Axel hittade en amerikansk kompis de kunde leka jaga med. Det är så roligt att se det interagera med andra barn, Axel börjar också riktigt duktig på engelska nu.

Skylten på väg in till lekparken:

(null)

Bra att vi lämnade både vapnet och knarket hemma.

Lekparken:

(null)

(null)

(null)

Till slut skrapade Alida foten i marken när hon gungade så då var den dagen förstörd och vi åkte hem istället.

På eftermiddag åkte vi och handlade, vi ska åka till stranden imorgon så vi behöver ha med oss mycket fika. Vi köpte en "liten" pizza också till morgondagens middag.

(null)

Den var helt seriöst så stor att den räckte halva kundvagnen, och kundvagnen var jättestor. Den kommer räcka till hela familjen (utom mig, jag köpte en vegetarisk).

Kommentera här: