Midsommar 2019

Bilder:

(null)

(null)

Söta blomman Alida.

Snyggingen Vilhelm:

(null)

(null)

Han hade fixat håret med gelé och spray men det blev lite rufsigt av cykelhjälmen när vi cyklade till midsommarfirandet. Väl framme hjälpt Vilhelm till att klä midsommarstången, Axel plockade blommor och alla tre dansade med liv och lust, mest Vilhelm och Axel, men Alida var mer delaktig än jag förväntade mig, det hjälpte nog att de haft midsommarfirande på dagis också.

Axel fick jag ingen bild på, han ville bara cykla.

Efterrätt (grillbilar):

(null)

(null)

Mycket godare än vanliga godisbilar.

(null)

(null)

Det blev ett dramatisk avslut på dagen då Axel ramlade med cykeln och skrapade upp knät. Det är faktiskt första gången någon av barnen gör illa sig såpass att det blöder (om vi inte tänker på Alidas brutna arm...) så jag hittade knappt sårrengöringen och maxiplåstren jag köpte när Vilhelm började på dagis och jag räknade med att få tvätta sår hela tiden. Utgångsdatumet på sårtvätten var 2015 men det gick alldeles utmärkt att skölja bort asfalten i såret med den ändå.

Kommentera här: