Ambulansen

Alida har slutat dra in underläppen när hon sover. Nyfödd:


Idag:


Och oj vad gosig hon är! 

Här har vi återbruk på hög nivå:


Alidas klänning är från 1956, den har använts av mormor och den har använts av mig, det kan man kalla kvalitet. På tal om kläder så är det rea på Rödmyran så alla spmmarplagg kostar bara 12,50:- istället för skyhöga 25 kronor. Jag köpte en hel påse med klänningar, och några plagg till Vilhelm och Axel också förstås.  Axel har blivit helt tokig i katten Gustaf- filmen så han var överlycklig över sin nya tröja.


Axel spelar på ipaden ute idag, skiner solen måste man ju vara utomhus, eller...?

Men gårdagens bästa köp enligt Axel var ändå detta:


En alldeles egen ambulans med ljud och ljus! Och det bästa av allt var att Vilhelm var hos mormor och morfar så att han fick ha den alldeles för sig själv. Han var så glad och körde runt den på gräsmattan och stannade och tittade på den och körde lite till och stannade och tittade på den igen. Ikväll har han den med sig i sängen, sin goseambulans. Axel behöver mer egentid hemma, han är inte van att få leka med något i fred utan att en storebror kommer och ska ta över, det är nog inte alltid så lätt att vara lillebror (vad vet jag, jag har bara småsyskon).


Räddningsfordonen står redo! I bakgrunden syns Alidas säng, vi har fixat iordning den och bäddat fint och hon låg där en liten stund idag och tittade på väggarna men det dröjer nog länge innan hon börjar sova där på nätterna, hon är alldeles för söt för att lägga i andra ändan av rummet, det har Vilhelm och Axel också varit, de har sovit mellan oss tills de var sju månader så det blir nog så den här gången också. Dessutom är det bättre att ha henne bredvid mig så länge hon insisterar på att äta på natten, jag är inte så sugen på att röra mig mer än absolut nödvändigt klockan halv fyra på natten.



Kommentera här: