31+1

Någonting hände inatt - imorse vaknade jag och hade så ont i underkroppen att jag knappt kan röra mig och jag har sovit största delen av dagen efter att ha varit med Axel på hans gymnastik imorse. Hoppas det känns bättre imorgon, jag hade många planer för den här helgen.

Det gick förresten bra hos specMVC i onsdags, tappen är varken kortare eller längre och lilla flickan ligger över sin viktkurva med sina 1800 gram. Det blir en stor tjej! Jag ska tillbaka om två veckor för en sista kontroll men doktorn jag träffade tyckte det var helt okej om jag klarade mig över vecka 32+0, alltså är lillan välkommen när som helst efter nästa fredag.

Jag passade på att köpa material till ett babynest när jag var i Västerås, en av planerna för helgen var att sy ihop det men vi får se hur det går med det.

Kommentarer:

1 Maria:

Va härligt att allt ser bra ut och att bebis stannat inne så här länge!!
Okej hehe låter som tjejen eran kommer bli störst nu då.. För Axel va inte så stor han heller va?..

Här är det en liten plutt som ligger i magen... Lillebror ligger under med 8% så här packas det strl 44 igen =)
Har ju vaknat i två nätter nu med rejäl mensvärk, i natt va det värre.. och så klart ska det ju börja varje gången mannen är på väg till jobbet =/ Livrädd för att föda hemma... men som tur är har det avtagit...
Men bebis får gärna hålla sig inne denna vecka med... för i helgen har jag massa planerat som jag väntat ett år på...!!

Men sen på måndag är lillebror mer än välkommen... för att ligga i rörvärkar så här är inget jag vill då är det bättre att det startar så allt klart sen hehe... Får se om vi kanske får samtidigt nu då.. ;)

Oh ska du sy eget babynest, va duktig du är... Själv har jag inte kommit till skott att beställa ett än (vet ej vad jag väntar på haha) för att sy ett eget är inget att tänka på... fick ju nästan ig på syslöjden i skolan *asg*...

2 Susanne:

Men vad spännande, då är det nog inte så långt kvar för dig! Spännande men lite läskigt, förlossningen är kanske inget man ser fram emot direkt... Det blir bättre efteråt.

Vi har haft det lite jobbigt med magsjuka och dålig sömn den senaste veckan och det märks direkt att det blir mer sammandragningar när man är mer stressad än vanligt, men snart har jag också kommit så pass långt att det är helt okej att hon föds. Jag är livrädd för att vattnet ska gå på jobbe, det skulle vara något... ☺

Kommentera här: