Säkerhetsmedveten

Jag vet inte riktigt vad de leker för lekar på dagis men jag vet att Vilhelm gärna leker med de äldre killarna och kanske var det därför han kom hem igår och berättade att han tänkte skjuta eld på Axel. Så här lät det:
 
V - Jag ska skjuta eld på Axel!!
S - Men du kan väl inte elda upp min lilla bebis?!
V - Nej, det ska jag inte göra, jag hämtar brandsläckaren!
 
Vilhelm hämtar sin osynliga låtsasbrandsläckare och släcker elden på Axel.
 
Idag - Vilhelm har lagt ut kuddar på golvet och säger att det är en bro:
 
V - Du måste gå försiktigt mamma för det brinner på bron
S - Jag kan väl inte gå på bron om den brinner?
 (Vilhelm hämtar låtsasbrandsläckaren igen)
V - Så mamma, nu är elden släckt, nu kan du gå på bron
 
Här har vi någon som har koll på det där med brandsäkerhet!

Kommentera här: