Vilhelm skrämmer mamma

Nu händer det saker, Vilhelms försiktighet är snart ett minne blott. Vi var och badade i Bergeforsen idag och Vilhelm sprang runt på stranden och i den omkringliggande skogen på egna små äventyr. Jag följde med honom på några turer men sedan ville Axel ha mat och då fortsatte Vilhelm kolla runt utan mig. Jocke hade hittat någon att prata med nere i vattnet så honom kunde vi inte räkna med heller... 

När vi badat färdigt åkte vi vidare för att köpa glass men hittade ett bra ställe där man kunde äta middag istället. Medan vi beställde gick Vilhelm till lekparken bredvid. Sedan var han borta! Jag hittade honom längst upp i klätterställningen, flera meter upp i ett torn där han stod och tittade på bilarna på motorvägen. Jag försökte att inte visa hur mycket mitt hjärta satt i halsgropen, jag vill ju inte skrämma honom när han väl börjat bli lite modigare, men jag frågade hur han kommit upp dit och om han ville ha hjälp ner. Han visade hur han hade klättrat och han ville minsann inte ha någon hjälp ner. När hans våfflor var serverade klättrade han ner från ställningen och åkte rutschkana sista biten. Modiga Vilhelm!

Axel badade också idag, han plaskade och stänkte och brydde sig inte om att han fick vatten i ansiktet, vi ska ta med honom till badhuset när vi kommer hem så kan han plaska utan att bli så kall. Visserligen är det varmt i vattnet men poolen är ännu varmare för en bebis.

Kommentera här: