Vilhelm och Axel 50+

Vi åkte till Arboga och badade igår, inte jag och Axel alltså, vi satt vid kanten och tittade på när Jocke och Vilhelm hoppade och plaskade och åkte genom tunneln på en krokodilmadrass. Vilhelm har blivit jättemodig i vattnet, när han fick på sig simdyna och armpuffar simmade han, helt själv, flera längder i den lilla varma bassängen. Så duktig! Han kommer inte bli lika rädd för vatten som jag är!

Eftersom vi var där en fredagsförmiddag var det bara vi och en massa pensionärer i bassängen. Vilhelm var glad över att få ha alla leksaker för sig själv och jag fick svara på 100 frågor om Axel - hur gammal han är, varför han är så liten (han är ju jättestor!!), vad han vägde när han föddes. Och så vidare. En grupp tanter hade suttit och diskuterat länge om hur gammal bebisen kunde vara innan en av dem kom fram och frågade. Lite roliga är de där pensionärerna faktiskt! Det var likadant när jag var gravid, en väldigt stor del av mina seniora kunder skulle diskutera magen, sina egna barn, hur många barn jag hade hemma och så vidare. Men då var det mest de äldre männen som hade frågor och berättelser om hur de var som pappor, nu när Axel är ute är det de äldre damerna som vill prata. Jag kommer nog vara precis likadan om 50 år. Och även om ingen vill lyssna tänker jag berätta för alla vilka fina barn jag har. Mina småpojkar som då kommer vara 50+...

Kommentera här: