Nu tar vi nya tag

Här sitter jag och tror att det är söndag fast det är torsdag. För mig är det söndag, nu ska jag jobba fram till nästa fredag. Nästa lördag fyller Vilhelm tre år. Tre hela år, var tar tiden vägen egentligen? Vi ska köpa en Blixtenförvaringshylla till honom, med förhoppning att han ska bli lite bättre på att städa upp sina leksaker.

Efter mycket vånda tog jag mig ikväll i kragen och åkte och tränade ett pass på gruppträningsstället så nu känner jag mig mycket piggare och gladare i kroppen är jag gjort de senaste dagarna, det har känts som om en förkylning legat under ytan hela tiden utan att helt bryta ut men nu känns det bättre så jag ska se till att hinna med en liten träning här och där. Däremot upptäckte jag att min underredesmuskulatur lämnade ganska mycket i övrigt att önska, jag ska börja ta de där knipövningarna på större allvar.

Imorse var vi i Västerås för att bestämma var alla eluttag, strömbrytare och allt annat som har med el att göra ska vara placerad. Det gjorde mig stressad, jag känner mig helt dum i huvudet när de kommer med en massa frågor om huset som vi borde veta men som vi inte vet - vad är det för material i väggen (gips, dubbelgips, trä? Eller något sånt...), massor med frågor om vilket typ av bredband/tv-anslutning/telefon/antenn/vattenpump/jagvetinte vi ska ha. Hur ska jag kunna veta det? Borde jag veta det? Varför frågar någon mig såna här saker? Fråga mig istället hur S-isomeren av omeprazol tillverkas eller hur det egentligen är med det där antidiuretiska hormonet och dess påverkan på renaltubuli så är det inga problem men fråga mig inget om huset. Jag vet inte. 

Vi var och badade häromhelgen. Det var premiär i poolen för Axel och han var som en liten tok i vattnet och hoppade fram som en groda (babysim...?) för att komma ifatt Vilhelm i vattnet. Vilhelm simmar helt själv med puffar och simdyna nu!

Lite bilder:

 
 
 
Nejmen om man skulle ta och gå och lägga sig. Köpingsborna behöver min hjälp imorgon.
 
 
 

Kommentera här: