Leka

Igår var det familjedag i Pinnparken. Där fanns både en brandbil och flera polisbilar. Gissa hur glad Vilhelm var!
 
 
 
Vilhelm hade kunnat vara kvar där hela dagen. Men när regnet blev lite för besvärligt (för mig) gick vi och tittade på kyrkan istället. Han har bara sett den från utsidan förut men varit intresserad och frågat om den så nu fick han se hur den ser ut inuti också. Där inne kunde man både rita, läsa böcker och titta på stora kyrkklockan. Mycket spännande!
 
 
Så vi har haft en rolig helg. Imorgon börjar allvaret igen. Men jag har tänkt på en sak, jobbet känns inte alls lika jobbigt längre, nu vet jag att jag har Vilhelm att komma hem till och då spelar det inte så stor roll vad jag gör resten av dagarna, den tiden räknas ändå inte. Konstigt. Allt som behövdes för att jag skulle börja trivas bättre på jobbet var en Vilhelm och en föräldraledighet att se fram emot.
 
Vi får se om Vilhelm kan gå till dagis imorgon. Hans hosta har blivit värre och han snorar som en liten (vad då?), men han har ingen feber. Om han verkar pigg får han gå, verkar han trött får han stanna hemma.

Kommentera här: