Sjukskriven tre dagar

Nu har jag varit sjukskriven i tre dagar och vissa stunder tror jag att jag ska bli tokig. Vad ska jag göra hela dagarna? Så länge Vilhelm är vaken är det inga problem att hålla sig sysselsatt men vad ska jag hitta på när han sover middag. Skrivbordet är städat, disken är diskad och alla papper är insatta i rätt pärm. Jag kommer ha Kungsörs mest välorganiserade hem om det fortsätter så här. Jag funderar på att ta tag i köksskåpen imorgon, det blev ju lite, lite stressigt när vi flyttade hit och skulle packa upp alla lådor med en liten Vilhelm i huset så vi slängde bara in sakerna där de fick plats och tänkte att vi skulle organisera om dem senare, men senare har inte kommit förens nu. Nu finns mycket tid att tänka efter. Men samtidigt känns det lite onödigt att börja med någon stor organisering när vi ändå inte ska bo kvar i det här huset länge till.
 
Jag känner mig i alla fall redan som en ny människa - jag kan sova på nätterna utan att vakna av att det gör ont överallt, jag är jättepigg och på mycket bättre humör. Det märks på Vilhelm också att vi har det lite lugnare här hemma, han är inte lika trotsig, han äter jättebra (och själv dessutom). Jag sitter också och äter hela dagarna, precis som Vilhelm gör. När vi var på förlossningen i torsdags frågade doktorn om jag verkligen åt ordentligt eftersom jag hade ketoner i urinprovet. Då hade jag ju nästan inte ätit någonting på nästan en vecka (magsjuka + inläggning på barnkliniken...) så det var ju inte så konstigt att mina prover såg lite ansträngda ut. Men nu gör jag inget annat än att äta så jag kommer nog gå upp minst 42 kilo inom en mycket kort tid. Nu ska jag äta glass och maränger. 

Kommentarer:

1 Camilla:

Jobbigt när man blir så rastlös men du ska vila! ;)

Vart ska ni flytta? :)

Svar: Ja, jag vänjer mig nog snart vid att ta det lugnt. Men det är svårt när man är van att göra något precis hela tiden! Jag tänkte ha Vilhelm på dagis 9-14 tre dagar i veckan, till att börja med i alla fall så får vi se hur det passar. Han har börjat få svårt att sova klockan 12 som de ska göra på dagis, men han kan inte hålla sig vaken längre än till 14 heller så vi provar med att hämta honom klockan 14 så får han sova när han kommer hem istället!
Jo, vi har köpt en tomt nere vid Skillinge, vi väntar på bygglov och det verkar ta väldigt lång tid för kommunen att få till... Först beräknades det att vi skulle kunna börja bygga i november men det flyttas fram hela tiden... Det positiva är ju i alla fall att jag nu har gott om tid att planera hur jag vill ha huset, när jag jobbade orkade jag inte tänka på hus när jag kom hem!
Susanne

Kommentera här: