Sjuk jul?

Jag: "Skratta nu Vilhelm så vi får ett fint kort!"
 
 
Vilhelm: "HAHAHA!!"
 
Imorse vaknade jag av att Vilhelm tog sitt lilla finger och petade i mitt öga medan han stolt sa "öga!". Och det är ju bra att han använder sina nya ord så det är ju klart att han får peta mig i ögat om han vill det (mammakärleken tillåter allt!) men det är ju bra om jag åtminstone är lite förberedd innan.
 
Vilhelm har fått min hosta och min tappade röst. Men istället för att vara tyst och vila rösten en liten stund tycker han det är jätteroligt att prova sin nya hesa röst som inte alls låter så som han är van att det låter när han pratar. Därför måste han göra små ljud hela tiden bara för att höra hur det låter. Vi får se hur han mår imorgon. Men det är ju ändå julafton så han blir nog tvungen att hälsa på släkten i alla fall en liten stund hur han än mår. Alvedon och Bisolvon hjälper mot allt!
 
Vilhelm har kommit in i en sallads- och grönsaksperiod. Är det ärtor på vår tallrik ska han ha ärtor, är det salladsblad på vår tallrik ska Vilhelm ha sallad. Idag åt han spenatblad med stor aptit. Jag som trodde att barn skulle krångla med maten. Nejdå, inte Vilhelm, han äter allt som finns att äta!
 
Nu ska jag måla naglarna i någon fin julfärg. God Jul!

Kommentera här: