Flört-Vilhelm

Vilhelm och jag har varit ute och sprungit i snön och Vilhelm har tittat rakt upp och fångat snöflingor i munnen.
 
 
Vilhelm kämpar med sig själv - han står vid dörrposten och vill så gärna släppa taget och springa iväg mot nya äventyr, men han vågar inte. Så han står och väger fördelar mot nackdelar och väljer till slut att sätta sig ner istället. Kom igen nu Vilhelm! Du kan om du bara vågar!
 
Det hände en intressant sak alldeles nyss. Vilhelm och jag satt och tog av ytterkläderna efter pulkaåkningen när det kom en kille med en fiskbil och gav oss två torskfiléer bara för att jag sa att jag åt mycket fick och tyckte att hans produkter verkade bra. De verkade faktiskt bra på riktigt, jag hittade inte bara på. Så nu blir det fisk till middag. Det var kanske för att Vilhelm var så söt, det har ju gett gratis saker förut, både glass och bättre ränta på bolånet.
 
Vilhelm städar vidare, nu var det golven som behövde torkas:
 

Kommentera här: