Stackars Alida

Jag slog in julklappar i fem timmar men jag blev ändå inte färdig. Men jag stressade i och för sig inte heller, jag har haft en lugn och skön dag utan resten av familjen. Jag har druckit te, lyssnat på poddar och slagit in paketen med lite omtanke i år, jag har till och med satt paketsnören på flera paket, det har jag inte tagit mig tid till på många år.

Men det värsta av allt - stackars Alida har bara FEM julklappar som inte hör till julkalendern. Så blir det när man är för liten för att skriva en egen önskelista. Vi måste komplettera med saker till Axel också. Den stackaren har ju både jul och födelsedag så paketen räcker inte till honom heller. Vilhelm hade däremot skrivit en jätteönskelista så det var inga problem att handla till honom.

När Alida inte var hemma och störde i leken kunde Vilhelm och Axel leka hur länge som helst, ingen blev osams med någon annan, det var som för 3,5 år sedan. Så här satt de då också i varsin ullaredspåse och lekte bil:

(null)

Vilhelm för åtta år sedan:

(null)

Pyjamasen har storlek 50 och den var alldeles för stor!

Kommentera här: