Alldeles strax rekord

Klockan har passerat 20.50 och jag är fortfarande gravid. När jag var gravid med Axel i vecka 35+6 gick vattnet klockan 20.50 och 4,5 timme senare hade jag honom utanpå magen istället för inuti. Klarar jag mig till klockan 01.22 är jag mer gravid än jag någonsin varit.

Idag har varit en bra dag, vi började med att åka och handla och har sedan varit ute och grejat mest hela dagen. Jocke har målat, jag har planterat om tomatplantorna och Vilhelm och Axel har lekt med varandra. De har verkligen glädje av varandra nu! När Vilhelm lekte med grannflickan gick Axel och jag iväg och kastade lite sten i en vattenpöl och tittade på traktorspår i leran, det var han helt nöjd med och ville inte alls gå hem igen. Jag försöker få så mycket tid som möjligt med dem för nu kommer snart lillasyster och tar all min tid med evighetsamningar och maratonsittningar i soffan. Men det kanske är annorlunda med tredje barnet, det kanske accepterar att man inte ger dem 100% uppmärksamhet 24-7. 

Men det bästa av allt är att Vilhelm och Axel är så glada, de mår bra av lite semester.

Kommentera här: