VSP

Jag hittade en bild i ipaden som Vilhelm gjorde på flygplansresan:


Han har skrivit V (Vilhelm), S (Susanne), P (Pappa), men det har blivit lite upp-och-ner. Jag läste på lite om varför barn skriver uppochner och tydligen är deras hjärnor så upptagna med att skriva bokstäverna så att de inte registrerar att de blir åt fel håll. Intressant hur barn lär sig! Jag får helt enkelt vända hans bilder uppochner så är det inga problem längre. Men gubbar vägrar han rita, Axel kommer hinna före Vilhelm med huvudfotingar, han vill rita hela tiden, både på köksskåp, bord och golv, papper ibland om vi är tillräckligt snabba.

Men jag ska ta fram magnetbokstäverna så att han får se hur det ska vara egentligen, vi hade en lång diskussion om åt vilket håll V ska vara häromdagen. Ingen ville ge sig och båda tyckte att de hade rätt.

En annan bild från flygplansresan:


Axel har tagit en selfie.

På tal om Axel. När jag gick in i duschen igår satt Axel i soffan med ett litet, litet hål på knäet på pyjamasbyxorna (det går lätt att laga tänkte jag), när jag kom ut ur duschen såg det ut så här:


Tonårsblicken igen. "Det ska du skita i mamma vad jag gör med mina byxor!" Den ungen alltså...


Imorgon firar vi korrigerad tvåårsdag!

Kommentarer:

1 maria:

*asg* den är bilden gjorde min dag... klockren och det hade verkligen kunnat vart alex... Haha...
Han har oxå sådana där tonårs miner för sig haha...

William gillar oxå att skriva bokstäver.. älskar att sitta och stava till olika loggor och grejer på plattan... han har laddat hem nå quize spel där man ska skriva va företagsnamnet på loggan.. Han älskar det... sjukt men rita gubbe nää näää... Haha är som att det verkar vara för enkelt för våra grabbar...
Vet inte vad jag ska tro men undra om inte prematurer blir smartare... Visste du att albert einstein eller hur han nu svarar va prematur... haha.. så vi kanske fick varsin liten geni kille =)

Tycker det är så roligt att båda våra killar verkar va så lika.. och sen heter de likadant oxå nästan haha... klockrent ;)

Svar: Jag tror absolut att vi fått varsin liten genikille, och varsin liten tokig lillebror också. Jag kommer ihåg när Vilhelm var nyfödd så satt jag och googlade på "prematur" och hittade en hel lista med kända personer som fötts för tidigt, då blev jag lite glad igen, jag visste absolut inget alls om hur bra det ändå kan gå trots att man föds för tidigt :)

Eller hur! Nästan samma namn, födda nästan samtidigt och i samma vecka, jag tror nog att vi lyckad passa in det så att nästa barn föds samtidigt också, vi får diskutera namn också, haha :)

Susanne

Kommentera här: