Sammanfattning

Jag målar naglarna. Det får bli en kort sammanfattning.

- Jocke jobbade sin sista dag på jättelänge i fredags, nu har han först semester och i augusti börjar hans pappaledighet, han ska vara hemma till april. Nu får han se hur lätt det är att behålla sin mentala hälsa intakt samtidigt som man tar hand om två barn.

- Jag upptäckte häromdagen att Vilhelm har fått inte mindre än tre nya kindtänder, det är kanske inte så konstigt att hans humör varit lite ur balans på sistone. Jag håller på att få en enda visdomstand och jag blir på dåligt humör så fort jag försöker äta något eftersom det gör så ont!

- Vi har prövat att ge Axel broccoli/potatis/laxpurée. Det var lite sådär tyckte han. Jag funderar på att blanda i lite smör eller grädde så att det blir godare, men jag måste kolla upp så att det är okej att ge det till en sån liten stackare som Axel.

- Huset har fått en övervåning

- Jag har slutat väcka Axel för matning när jag gör och lägger mig. Nu sover han från klockan 20 till mellan fem och sex på morgonen. Snart är jag en pigg och glad mamma igen!

- Imorgon åker vi till Göteborg. Vi ska till Liseberg och vi ska åka spårvagn och Vilhelm vill gå till Centralstationen och titta på tåg. När vi har gjort det får vi se vad vi hittar på. 


- Vilhelm har tagit en selfie





Kommentera här: