Tråkigt

Nejdå, jag sov inte. jag bara vilade ögonen lite, igår klockan 8 då chefen från apoteket på Mälarsjukhuset ringde och frågade om jag inte hade lust att komma och jobba hos dem efter mammaledigheten. Och jo, det skulle ju vara väldigt roligt men problemet var bara att hon ville att min mammaledighet skulle vara slut den 1/4. Det kommer den inte vara, den här gången ska ja inte börja jobba så tidigt, det fungerade förra gången men den här gången vill jag faktiskt vara ledig längre, jag missade alldeles för mycket av Vilhelms första månader. Dessutom har Jocke ett jobb nu så det finns absolut ingen anledning för mig att börja jobba tidigare än i september. Så vi får se om jobbet finns kvar då, annars får jag väl gå tillbaka till mitt gamla jobb så länge.
 
Idag är jag rastlös. Jag vill gå ut och gå, jag vill åka iväg och göra något, jag vill komma ut härifrån en liten stund. Men det är så kallt! Jag fryser och det gör ont i hela kroppen när jag går ut, ja jag vet att jag gnäller. Jocke och Vilhelm har åkt iväg på några ärenden men jag tyckte inte det lät så väldigt lockande att åka till OKQ8 och sedan till soptippen med skräp så jag stannade hemma och betalade räkningar istället.
 
Det blir snart bättre. Snart är det vår och varmt och ingen snö och lillen vill kanske inte äta så ofta.

Kommentera här: