Elefantminne

Om någon kräks ner hela babygymmet måste han hitta på ett alternativ. Nu är jag trött på alla förkylningar med slemmig hosta.


Trött på magsjuka också. Det går magsjuka på Vilhelms dagis så han har varit hemma den här veckan och nu klättrar han på väggarna av att vara hemma hela dagarna. Jag klarar inte riktigt av att aktivera honom så mycket som han behöver just nu, jag är så trött, så trött... 

Idag var Vilhelm hos mormor och morfar på förmiddagen medan jag och Axel åkte iväg och träffade hans bebiskompisar på babyrytmiken, på vägen hem stannade vi och lekte en stund i lekparken och sedan ville Vilhelm gå in i kyrkan och titta på kyrkklockan. Och skrika lite såklart, det ekar ju så bra i kyrkan! Tur att vi var ensamma där. Vi var där senast i augusti och då fanns det ett litet bord med kritor och papper i ett hörn, Vilhelm gick direkt till detta hörn och upptäckte besviken att det lilla bordet och kritorna inte fanns kvar. "Var är kritorna?". Vilket bra minne han har! Och det är inte första gången han överraskar mig såhär - förra sommaren gick vi förbi ett hus där de hade en liten igelkott i trädgården och när gi gick förbi där igen tidigare i våras sa han "Var är kotten?". Det tog ett tag innan jag förstod vilken kotte han menade. Det verkar vara många små tankar i det där lilla huvudet!

Imorgon åker vi till frisören och klipper av Vilhelm hans fina lockar, de börjat bli svåra att hålla fria från tovor och han blir jättesvettig i håret när han sover. Annars hade jag gärna behållt dem på honom.


Kommentera här: