En till loppis och ett biblioteksbesök

Klart det blev loppis på söndagen också, vi hittade ju ingen gungbräda till Vilhelm i Torshälla. Gungbrädan (gungmotorcykeln) hittade vi istället i Kungsör. Vilhelm fick låna ut sin vagn:
 
 
En hushållsrullehållare och en regnjacka till Vilhelm hittade jag också. Jocke hittade en liten tång/skruvmejsel/vad-det-nu-kan-vara.
 
Motorcykeln var över förväntan rolig, jag hade tänkt att han ska ha den ute på altanen i sommar men fram tills dess får han gunga inomhus.
 
Idag har jag varit ledig och Vilhelm och jag har haft en jättebra dag, innan Jocke åkte till jobbet grejade vi i trädgården, jag planterade blommor i fönsterlådorna och Vilhelm körde traktor och fyrhjuling. Han tycker det är roligt att köra fram och tillbaka till trädgårdsförrådet och hämta saker, idag fick han köra mina vantar och planteringsredskap.
 
När Jocke åkte till jobbet åkte Vilhelm och jag till biblioteket. Vilhelm var överlycklig! Så många böcker att slänga på golvet! Och så många böcker att bläddra i!
 
 
Vi lånade med oss en liten hög spännande böcker. Det blir definitivt fler besök.
 
Efter allt detta roliga tog vi en lång promenad i solen - äntligen är det så varmt så att man kan ta av sig vantarna, det kanske kommer en vår i år också?
 

Kommentera här: