Jättesöt

Vi har planterat fröer. Jättemycket fröer. Alida och Vilhelm har hjälpt till, konstigt nog inte Axel som brukar vara mest ivrig när det kommer till trädgårdsarbete.

(null)

(null)

Jord överallt.

Sedan grejade vi lite i trädgården. Min söta dotter:

(null)

Jättesöta:

(null)

Det här tycker hon är jätteroligt, det tycker Vilhelm och Axel också eftersom det är de som har lärt henne. Precis som jag och Anders lärde Linnéa att göra så.

De skyldiga:

(null)

(null)

Vilhelm och Golden:

(null)

Han är den snällaste hästen man kan tänka sig, lektionen gick jättebra.

Imorgon går vi in på tredje veckan med distansundervisning, nu när vi är hemma tänker jag vara superstrukturerad. Axel får ett schema från skolan där det står vad han ska göra dag för dag men Vilhelm får bara en planering där det står vad han ska hinna med under veckan. Nu är jag inte distraherad av hemresor och utegångsförbud och dessutom kan Jocke vara ute med Alida (eller jag om Jocke vill sitta inne och vara "lärare") så inga störningsmoment finns. Här är mitt superschema för morgondagen:

(null)

Nu ska jag sova så att jag orkar vara superpedagogisk imorgon.

Kommentera här: