Vecka 25 2020

Vecka 25 2020 har varit den bästa veckan på länge. Det här veckan har vi känt att livet faktiskt kan vara ganska bra ändå, vad skönt det är att barnen äntligen börjar bli större, småbarnsåren är inget för mig.

I tisdags firade vi spetsbröllop. Jocke och barnen hade gjort goda räkmackor och Jocke hade till och med köpt en flaska vin och det har inte hänt sedan 2015 men det var så gott så jag sa till honom att han gärna får köpa en till flaska någon gång.

(null)

Vindruvsmacka istället för räkmacka.

(null)

(null)

(null)

(null)

Sedan blev det midsommarafton. Jag började med att jobba (precis som på alla högtider) men sedan grillade vi och drack mer vin och barnen lekte själva och var glada och bråkade inte så mycket att det störde.

(null)

(null)

(null)

Båtbygge:

(null)

Igår jobbade jag lite till, för tillfället är jag både apotekschef, varuansvarig och läkemedelsansvarig så det är bara att jobba på, men idag var jag ledig. Först åkte vi och badade i Skillinge men sedan gjorde vi något som jag tvekat inför länge. Vi invigde båten! Jag har bara sett problem och faror med båten men till min förvåning så gick premiärturen helt problemfritt. Så nu ska vi bli såna där båtmänniskor. Jag har redan gått med i en båtgrupp på Facebook så att vi kan få lite tips på utflykter i Mälaren.

Massor av båtbilder:

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Alla fick provköra båten, jag också.

(null)

Alida hängde över kanten med vinden i håret mest hela tiden, det här var verkligen hennes grej. Vilhelm och Axels grej också.

(null)

Kommentera här: