Norrköping

Dagen började med skolavslutning:

(null)

Vilhelm och Axel fick frukost i skolan så Alida och jag stannade hemma och packade det sista inför resan. Vi fick ju inte vara med på skolavslutningen på grund av Coronaviruset, det var ju typiskt att coronautbrottet skulle vara just i år när jag för en gångs skull var ledig på avslutningsdagen, det kommer nog aldrig hända igen att jag är ledig en skolavslutning.

När Vilhelm och Axel kom hem från skolan och Jocke från jobbet åkte vi på vårt stora äventyr till.... Norrköping!

Första stoppet blev efter tio minuter, då var det lunchdags och alla i baksätet höll på att svälta ihjäl. Vi stannade vid Stora Sundby slott. En annan gång ska vi titta närmre på slottet men idag nöjde vi oss med kossorna och stranden.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Framme på hotellet:

(null)

Här hade nog barnen kunnat stanna hela eftermiddagen men vi fick med oss dem ut på en liten tur i Norrköping city. Här har jag aldrig varit och jag blev positivt överraskad. 

(null)

Strömparken:

(null)

(null)

(null)

(null)

Alla ville vara med på bild med fisken.

Mer Strömpark:

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Precis som vi brukar när vi är på minisemester köpte vi sån där salladsbar-sallad från Ica och åt på hotellrummet. Imorgon ska vi äta hotellfrukost på coronavis. Och åka till Kolmården.

Kommentera här: