Ont i lillfingret

Hästen slängde av mig idag, det gick bra för hela kroppen utom lillfingret eftersom det var det jag landade på. Tur att jag är ledig imorgon också så jag kan vila upp lillfingret.

Tur är det också att jag planterade alla växter jag fick från faster Inga idag och inte väntade tills imorgon, jag kan inte hantera en spade, jag kan inte ens lyfta min tekopp.

Många växter i liten bil:

(null)

(null)

Alida la upp alla äpplen vi fick med oss så fint på bänken och räknade dem. 37 äpplen fick hon det till.

(null)

Undrar när Vilhelms dubbla tand ska lossna?

(null)

Han är som en haj med dubbla tandrader. Imorgon ska Vilhelm på synkontroll hos optikern, skolsköterskan upptäckte att han har sämre syn på ena ögat. Inte så oväntat med tanke på både mina och Jockes dåliga ögon. Vilhelm vill ha leopardfärgade glasögon, Axel är avundsjuk och vill också ha glasögon. Jag tänker fråga optikern hur gammal man ska vara för att ha linser, jag hatar mina glasögon men Vilhelm verkar tycka att glasögon är bra att ha.

Kommentera här: