Glasögon

Besöket hos optikern gick bra, det kollades och tittades i alla möjliga vinklar och till slut kom optikern på att glasögon behövdes. Två par, ett par mörkbruna och ett par blå med minioner valdes ut. Till skillnad från både mig och Jocke passar man väldigt bra i glasögon. Vilhelm hade kunnat prova glasögon hela dagen, så roligt tyckte han det var. Han hade gärna tagit med sig dem hem direkt, trots att det inte var något riktigt glas i dem.

På onsdag ska vi hämta glasögonen men Vilhelm vill hämta dem tidigare än så, "Tänk om jag ser jättedåligt redan på måndag, vad gör jag då?",

Vi får hoppas entusiasmen håller i sig, det gjorde den inte när jag var åtta år men Vilhelm är en positivare personlighet än jag någonsin varit.

När vi kom hem hjälpte Vilhelm mig att knåda deg till tacopaj, min hand är svår att använda till såna rörelser just nu.

Kommentera här: