Göteborg. Monster trucks och blommor

Nu är vi i Göteborg och alla barn har äntligen somnat. Det är alltid svårt för dem att somna när vi sover på hotell men idag gick det ändå ganska bra eftersom alla, jag också, var trötta efter dagen.

Vi började med fika vid Borasjön:

(null)

Här stannade alltid Jocke och jag på väg hem när vi bodde i Gräfsnäs. Men på den tiden hade vi inga barn med oss så stoppet tog fem minuter istället för trettiofem. Fast vi hade nog ändå trevligare idag än på våra femminutersstopp.

När vi kom fram till Göteborg checkade vi in och gick sedan och köpte lunch, det var vi inte ensamma om, jag tror att nästan alla som skulle titta på monster truckarna var på Max samtidigt som oss. Resten av familjen tog med sina hamburgare till Ullevi, Alida och jag satt kvar och åt i lugn och ro.

(null)

(null)

Det är första gången hon och jag äter själva på "restaurang". Hon var inte tyst en sekund och frågade hela tiden "Vad heter han?", jag visste tråkigt nog inte vad någon av personerna hon pekade på hette.

Jag hade tänkt att vi skulle åka till Slottsskogen men det var 30 grader varmt och jag orkade inte sitta i en varm spårvagn så vi gick till trädgårdsföreningen istället.

Alida vill inte vara med på kort:

(null)

(null)

(null)

Glass:

(null)

(null)

Jag: "Är det roligt i Göteborg?"
Alida: "Ja" 

Mycket entusiastiskt... Med den här minen dessutom:

(null)

Min glass var trasig när jag fick den, det var en stor händelse som hon berättade om för Jocke senare.

Efter glassen ville hon att jag skulle ta kort på henne när hon luktade på rosorna:

(null)

(null)

"Ta kort och skicka till mormor":

(null)

(null)

Dockan äter hamburgare och pommes frittes:

(null)

(null)

Det var bra att dockan ville äta lite för då åt Alida upp det dockan inte orkade äta.

Medan vi tittade på blommor och lekte jaga gjorde Vilhelm, Axel och Jocke det här:

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Axel var väldigt imponerad av motocrossarna som gjorde konster och volter och allt möjligt och Vilhelm tyckte bäst om monster truckarna.

Till middag köpte vi varsin plocksallad på Ica, jag har inte köpt sån förut men alla tyckte det var roligt att plocka ihop sina egna "matlådor" och allt åts upp så sådana ska vi köpa igen. 

Imorgon ser vi fram emot hotellfrukost och Liseberg.

Kommentera här: