Storebror

Axel är sjuk och Vilhelm har blivit världens mest ansvarstagande storebror. Ikväll när jag kom hem från jobbet hade Jocke precis lagt Alida och under tiden hade Vilhelm suttit med sjuka Axel. Han hade läst böcker, gett honom saft, fixat en mysig säng med kudde och gosedjur i soffan. Men Axel hade ändå inte somnat. Då hade Vilhelm satt igång sovmusik på youtube, de gör tydligen så i skolan för att lugna ner sig lite ibland. Då somnade Axel. Så duktig storebror! Igår medan Jocke la Axel hade Vilhelm duschat Alida och tvättat hennes hår. Helt otroligt om jag får säga det själv! 

Men nu upptäckte jag att Vilhelm också fått feber så imorgon får jag ta hand om honom istället.

Vilhelm och Cesar:

(null)

Jag ska ha hoppning på min ridlektion imorgon, vi får se om jag bryter både armar och ben eller hur der går.

Förra veckans pulkatur i skogen:

(null)

(null)

Axel är jätteglad medan Alida med all tydlighet visar precis vad hon tycker om pulkautflykter (skit är vad hon tycker om pulkautflykter). Hon slutade skrika i tre sekunder och ville då prova Axels bob, men självklart lyckades hon välta den när hon åkte nedför backen så då blev allt tråkigt igen. Det slutade med att vi gick hem och väntade tills Jocke och Vilhelm kom hem, då gick de tillbaka till backen och Alida och jag satt inne och tittade på iPad under filten. Dramaqueen nummer ett är precis vad Alida är.

Kommentera här: