Tankäventyr

Vilhelm har kommit in i semester-mode, han har legat i en solstol och lyssnat på poddar medan jag har legat i solstolen bredvid och läst en bok:
(null)

Axel har badat och Alida har sovit. När hon vaknade lekte hon med Axel.
(null)

Vilhelm och hans tåg:
(null)

Det är varmt idag igen, men på stranden är det alltid blåsigt och skönt. 

(null)

(null)

(null)

Här är stranden som bildas på baksidan av huset när det är lågvatten på eftermiddagarna. Idag var första dagen Alida helt frivilligt ville gå på stranden, men bara på den här lilla, jag tror att hon är rädd för de stora vågorna på stora stranden.

Ett försök till gullig bild i söt klänning:
(null)

(null)

Hon har lärt sig springa så nu springer hon överallt. Det är åtminstone bra för mina armar att hon vill gå mer själv nu, jag har burit henne ganska konstant i en vecka.

Restaurangselfie:
(null)

Det blev pannkaka till barnen, fisk till mig och kyckling till Jocke. 

Vi behövde tanka moppen idag och åkte till den bensinmack vi sett på kartan men den var stängd och nedlagd så då visste vi inte vad vi skulle göra och lokalbefolkningen pratar inte engelska så vi körde runt lite hit och dit och stannade till slut för att köpa en glass och fråga igen. Då pekade restauranginnehavaren på några colaflaskor med vad vi trodde var saft, men det visade sig vara bensin. Så tankar man här. Och då blev det genast mycket lättare att tanka, såna där flaskor med "saft" har jag sett hos varenda fruktförsäljare och affär längs vägen.

Kommentera här: