Lillebror

Igår hade jag en hel ledig förmiddag att göra vad jag ville med så Vilhelm och jag åkte till Rödmyran för att köpa regnkläder till honom. Nu fanns det inga regnkläder i hans storlek men däremot en Supermandress som han tog på sig direkt när vi kom hem från affären och använde som pyjamas inatt. Till Axel hittade jag en vårjacka med stjärnor och ett par gummistövlar med små drakar på. Han blev så totalt förälskad i dessa kläder så att han har på sig stövlarna både ute och inne, jackan bär han omkring på här inne, när han äter hänger den över hans stolsrygg och när han badar ligger jackan på golvet och väntat på honom. Imorse var jackan borta, Jocke hittade den gömd i en låda. Stackars lilla Axel, han är van att ha en storebror som tar för sig av allt och nu fick han äntligen något som är bara hans. Det är inte lätt att vara lillebror. Det allra bästa fyndet var ändå ett par Kavat-skor till Alida för 40:-, det är nästan så att man skäms när man betalar så lite.


I helgen är det den stora loppishelgen, barnklädesloppis i Eskilstuna imorgon och loppis med lite allt möjligt i Kungsör på söndag, då borde jag väl kunna hitta regnkläder till Vilhelm. Och vårjacka till Alida.

Jag har jobbat min sista dag på LloydsApotek idag och det kändes väldigt tråkigt att lämna jobbarkompisarna. Jag får tänka på min nya lön och alla andra förmåner som finns på nys jobbet, och så är det säkert inget större fel på mina nya jobbarkompisar heller.

Kommentera här: