Moments to remember

Stora saker är på gång, Alida har lärt sig att ställa sig upp utan stöd. Men jag fick inte se det för jag var på jobbet, precis som jag var när Vilhelm och Axel lärde sig att stå och gå. Men jag var åtminstone med henne första gången hon stod upp utan stöd, det var i leksaksaffären på Liseberg och hon stod med en leksak i varje hand och glömde helt bort att hon inte kunnat stå själv förut. Resten av familjen åkte karusell så jag blev ensam vittne till detta under.


Alida tokar sig för Vilhelm och Axel:

Andra stora ögonblick från de senaste dagarna är Alidas första lunch på IKEA.

Efter lunchen var det sylt överallt - i håret, i ögonen, på hela stolen och kläderna men hon var väldigt nöjd och  tyckte det var gott med lite riktig mat och en rejäl dammsugare till efterrätt. Aptiten är det inget fel på!


Axel ville att vi skulle ta kort på honom också, varför tar vi bara kort på Alida när hon äter och inte på honom?

Axel äter god mat:

....Vilhelm tittar hellre på bilarna på parkeringen. Han har sin favoritplats vid fönstret där han har uppsikt över hela parkeringen.


Här har vi barnen son älskar IKEA, Axel dansade runt och sjöng "IKEA, IKEA" genom hela övervåningen ända fram till garderobsavdelningen, då var det ganska slut på energi men som tur var var vi nära både restaurangen och leksaksavdelningen så humöret hölls uppe en liten stund till.


Imorgon börjar jag inte jobba förens klockan ett men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska hinna göra på förmiddagen. Vi får se.

Kommentera här: