Ljustorp

Semesterbilder från sommarstugan!
 
Innan vi kom upp hade pappa/morfar och Linnéa varit väldigt flitiga med gräsklipparen, det hade blivit så fint ner mot bäcken:
 
 
...och nedifrån och upp:
 

Här är vi på väg på äventyr ut i skogen, det blev lite mer äventyrligt än vi tänkt oss när Vilhelm snubblade och satte ner handen precis bredvid en huggorm, jag dog nästan. Sedan fick Axel en vass pinne i örat men förutom det så var det en trevlig skogstur.
 
 
Ser ni Alida borta på stenen...?
 
Alida på annan sten:
 
 
Skeptiska barn har jag.
 

Många fina blommor:
 
 
Vår lilla bonde Axel plockade massor med blommor och satte i glas på köksbordet, nya blommor varje dag blev det. Vilhelm plockade bort bladen och tyckte de var mycket finare så.
 
Lite rabarber också:
 
 
Och ännu mer blommor uppe vid min gammelmormors hus:
 

Nytt för den här gången är att de fixat till vid sjön som ligger närmast stugan, nu finns där en fin strand, dessutom får man inte fiska vid badstranden så man riskerar inte att trampa på fiskedrag längre och det uppskattas ju av alla. Nya stranden:
 
 
Axel byggde en koja:
 
 
Alida tokar sig på alla möjliga vis:
 
 
Vem har pannkaka i hela håret?
 
Alida med sina älskade ballerinaskor:
 
 
....som helst ska sitta på händerna
 
Tydligen gjorde jag likadant när jag var i samma ålder så det är nog ett släktdrag.
 
Här i grushögen kunde Axel sitta och gräva med sina maskiner hur länge som helst. Ibland gjorde Vilhelm honom sällskap:
 
 
Vilhelm och Axel har bilförsäljning:
 
 
Det var en vecka med ovanligt glada barn, stugan är liten men trädgården är jättestor och det finns också en liten gäststuga som Vilhelm och Axel gjorde om till sitt lekrum och kolla-på-ipad-rum. Äntligen har de blivit så stora att man inte behöver underhålla dem hela tiden utan de klarar sig ganska bra själva, så i år hade jag gärna stannat längre. 
 
 
 

Kommentera här: