Hästkillen

Idag har Vilhelm och Axel varit på femårskalas, och inte vilket femårskalas som helst, utan ett femårskalas i ridhuset! 


Först var det kalas med tårta och korv med bröd. Alida var mest intresserad av hästarna i ridhuset och hunden och katten som smitit in i cafeterian.

Efter tårtan var det dags för det som både Vilhelm och Axel varit lite rädda för - alla kalasdeltagare skulle få rida några varv i ridhuset. Axel vägrade (såklart... Det finns ingen anledning att prova något nytt!), men Vilhelm har blivit väldigt stor och modig på senaste tiden så han ville prova trots att hästen var "Jättestor!". Det var ett litet, litet gotlandsruss.


Han vågade till och med trava och "hoppa" över några bommar och efter det första varvet tyckte han inte att jag behövde gå bredvid längre. Vilken ridtalang!


Alida tittar på alla djur:

Så det kommer nog bli fler turer till stallet framöver. Jag hörde mig för när Alida får börja rida också, om fyra år. Det ser jag fram emot, men jag måste investera i varmare kläder tills dess, jag har frusit ända in i skelettet sedan vi kom hem från stallet. Bättre allergitabletter behöver jag också.

Hela kalassällskapet, Axel vågade sig in till hästen till slut, men han höll sig på behörigt avstånd.

Kommentera här: