Passfoto

En sån här gullig liten tjej tog jag med mig till sjukhuset för möte med anestesisköterskan idag. Väl där blev denna lilla gulleplutt förbytt mot ett litet skrikmonster och hon tystnade inte förens vi var utanför sjukhusets dörrar igen. Jag kommer därför inte ihåg så mycket mer av det som sades än att operationen kommer ta två timmar (hur kan det ta så lång tid att skära ut en liten gallblåsa?) och att det går bra att mata Alida direkt efterråt trots att jag blivit sövd, hon kommer inte sova i flera dygn av att dricka mjölk med sövningsmedel.

När jag kom hem möttes jag i dörren av ännu ett skrikmonster. Axel. Efter ett tag skrek han att han hade ont i örat så han fick en dos Ipren, vi får se hur han klarar natten. Han somnade stående, han stod verkligen upp och sov, redan vid 17 så han mår inte riktigt bra, lilla stackaren.

Idag har jag hämtat Alidas pass. Jocke säger att hon ser ut som en köttbulle men polisen som lämnade ut passet sa att det var en ovanligt bra passbild på ett så litet barn så jag väljer att lyssna på polisen i detta fall.

Imorgon fortsätter vi baka till Vilhelms kalas.

Kommentera här: