Icke neofob

Vilhelms verkar äntligen ha kommit över den neofobiska perioden, däremot har Axel trätt in i den istället, hans nya favoritmat är lasagne, idag åt han en vårrulle till middag och han har till och med vågat prova grillad kyckling. Han tyckte till och med om det. Det blir nog människa av honom också till slut!

Jag tycker att jag varit väldigt duktig idag, jag har bakat drömmar, wienersnitt, bullar och rosa chokladrutor, allt med tre barn hemma och utan skrik. Allt ska ätas upp på söndag när vi döper Alida.
Alida satt i selen och Vilhelm och Axel hjälpte till i början, sedan blev det tråkigt så de gick och lekte istället. Axel kom tillbaka några gånger för att ta en tugga av någon av kakorna och sedan lägga tillbaka den med kommentaren "Oj, den hade ramlat ner!". Jag lovar att inte bjuda gästerna på de halvätna kakorna, de äter jag utan problem upp själv.

Alida var på sin allra första tjejshoppingtur i tisdags med mormor, mamma och moster. Vi åkte till Erikslund och jag hittade massor med kläder jag ville köpa men jag sansade mig och köpte bara kläder till dopet. När januarilönen kommer ska jag shoppa som om det inte fanns någon morgondag.

Imorgon fortsätter vi bakandet, vi ska ju bjuda på smörgåstårta också.

Kommentera här: