Fem år sedan

Idag är det fem år sedan vi fick åka hem med lilla Vilhelm.

Vi har varit ute på äventyr i skogen idag också, det är det vi roar oss med de flesta dagar vi är hemma själva. Idag blev det lite mer äventyr än vanligt när vi hittade ett skelett. Jag tror att det var ett litet rådjur, vi har många rådjur som springer omkring här i området.

Fikapaus på berget. Vi hittade ett jättebra ställe med mossa, vi ska gå tillbaka inom kort och plocka till adventsljusstaken.

Alida sov i selen som vanligt. Jag håller på att organisera garderoben i Vilhelms rum där vi bara tryckt in allt vi inte orkat ta tag i, nu har jag äntligen hittat alla Alidas höstoveraller. Bland annat den här gosiga som var det första plagget jag köpte när jag fått veta att jag skulle få en flicka (men inte vågade tro på), som jag sedan glömt bort när den försvunnit i den bottenlösa garderoben.

Imorgon är det dags för dagis igen efter en veckas förkylning. Jag har packat en IKEA-påse med höstkläder, fodrade regnkläder och stövlar, vantar och mössor. Kallt och tråkigt blir det men om bara en månad åker vi till värmen!

Kommentera här: