Axel lägger ut

Nu har Axel börjat prata och nu är han aldrig tyst, prat dagen lång även om han inte riktigt kommer upp i Vilhelms pratmängd. Idag hörde jag att han för första gången använde en lite mer avancerad meningsbyggnad:

"Vilhelm är faktiskt död."

Faktiskt! Inte bara död utan "faktiskt" död (sånt pratar vi om i den här familjen...). Det här är alldeles perfekt timing inför treårskontrollen nästa vecka.

Idag gjorde Jocke och jag det inga bra föräldrar gör - vi lämnade barnen på dagis och åkte och shoppade. Det var det värsta! I alla fall så behövde Jocke och jag sommarkläder och Vilhelm hade önskemål om varma strumpbyxor och en ny skelettdräkt eftersom han vuxit ur sin andra. Vi hittade en jättefin julaftons/nyårsskjorta med fluga som han också önskat sig. Stackars Axel får inget nytt, han får ta Vilhelms urvuxna strumpbyxor, skelettröja och finskjorta. Alida fick inte heller något, men det fanns väldigt mycket fint!

Så Jocke hittade sina shorts och sina t-shirtar och jag hittade en hel hög sommarkläder på halva reapriset, jag fick kläder för 1600:- för bara 400:-. Det är ju i november man borde åka utomlands varje år!

Kommentera här: