16 år och liten oxe

Idag är det 16 år sedan jag och min älskade make träffades, vi firade med en kräftstjärtsmacka till kvällsmat.

Den var precis lika god som den ser ut! Men om någon tror att jag fick äta den i lugn och ro så har denna någon fel. Så fort jag lämnade över Alida till Jocke vaknade hon och gav mig det väldigt onda och förebrådda ögat och skrek tills jag efter ikastad macka tog tillbaka henne så nu sitter jag i sängen och är hungrig eftersom mackan står kvar där nere. Den blir ett gott mellanmål imorgon.Så är det alltid nu för tiden, när jag sätter mig för att äta börjar Alida protestera. Det är i och för sig en bra uppladdning inför Spanienresan, magen är inte vad den borde vara på en solsemester (även om jag inte brukar bry mig om sånt...)

Så är de, småoxarna, envisa och hemmakära.

Men både bebis-Vilhelm och bebis-Axel har åtminstone låtit mig äta en god kvällsmacka ibland utan att få ett nervous breakdown. Nu sover hon gott igen.

Kommentera här: