Jag säger som Axel: "Borta!"

Något har hänt. Imorse när jag vaknade kände jag mig inte ens gravid längre, det gjorde inte ont någonstans alls och jag kunde röra mig nästan som vanligt. Jag började nästan undra om bebisen verkligen var kvar där inne. Dessutom har magen blivit helt mjuk och den lilla foten som brukar sparka mig i högersidan är borta. Men hon är kvar, hon verkar bara ha flyttat sig någon decimeter längre ner. Hon kanske vill komma ut snart? Men hon får snällt vänta några timmar till, först ska jag plantera blommorna jag köpt idag och sedan tänkte jag äta en glass. Efter det är jag redo för förlossning.

Kommentarer:

1 Maria:

Grattis till att passera gränsen... =) Du ska se att hon inte har så bråttom ut...=)
Eller har du nå känningar på att det skulle va dax...

Här håller jag på att gå i taket snart... den här bebis visar inte ett tecken på att han vill komma ut... helt sjukt, pallar inte nå mer snart... Både jobbigt psykiskt och fysiskt.. mycket beror nog på att man har varit så bered att allt ska starta sen vecka 29... så denna resa blev ju enorm..!!
Har i allafall tid hos bm på tisdag... ska nog ta och kräva ett ul då så man får se att allt ser bra ut i allafall.. man blir ju så sjukt nojig hela tiden och helst när man inte ens har varit i närheten av detta förut... =/

Sväller du nåt i händer och fötter nu när det är så varmt?... Jag har ju tack och lov klarat mig sålänge och hade hoppats att jag skulle slippa det denna graviditet... (va toksvälld med alex) men nu kom det som ett brev på posten när värmen slog till... kan knappt gå till och från och händerna får man ju inte ihop... *suck*... Kan han inte bara komma ut nu...
William och alex pratar med bebis varje dag... lutar sig över magen och säger bebis kom ut nu... det är bara att komma ut snälla... Så gulligt.. de orkar inte heller vänta längre.. =)

Svar: Jag håller med dig, man har ju varit förberedd sedan vecka 29 och jag trodde absolut inte att jag skulle komma till v 36 en gång till så det känns som att jag gått flera veckor över tiden redan och man tolkar minsta lilla tecken som att förlossningen är på gång! Jag kan tänka mig hur det känns för dig som gått över tiden på riktigt!

Jag har också klarat mig bra från att svälla upp fram tills nu när värmen kom. Nu kan jag inte se mina fotknölar längre och mina ben ser ut som jag vet inte vad, det var till och med så illa så att min pappa la märke till det, han som aldrig ser sånt, haha :) Fingrarna har blivit som korvar... Men det är intressant att få lite graviditetsbesvär också, då vet man vad alla som lyckats få fullgångna graviditeter pratar om :)

Axel har börjat klappa mig på magen och vill göra såna där pruttljud med munnen på magen så att bebisen hoppar till, rolig storebror han kommer bli som bara vill skrämmas :)
Susanne

Kommentera här: