Gräsänka

Småpluttarna:



Idag då:



Kepsen måste vara på för det mesta, igår sov han till och med med den, Vilhelm sov med tomteluvan istället.

När Axel och Jocke var på gymnastik imorse åkte Vilhelm och jag till Eskilstuna och köpte denna fina tallrikshylla som jag tittat på i åratal men inte haft någon vägg som varit tillräckligt stor för:



Jag vet inte riktigt hur jag tänkte för det var precis så att den fick plats i lilla Golfen, det var bara ren tur för det var inte många millimeter till övers. Det där med planering är inte min starka sida längre, hoppas att jag någon gång i framtiden blir mig själv igen. Kanske när jag någon gång i framtiden blir färdig med barnafödande och amning.

Nu ska den bara upp på väggen, men det är inte så bara att skruva upp den så det dröjer nog ett tag med min snigelhastighet.

Idag åkte Jocke iväg till morgondagens Vasalopp så barnen och jag är ensamma tills på måndag. Idag har vi städat, tvättat och ätit lördagsgodis. Städandet måste vi fortsätta med imorgon, efter två rum på övervåningen hade jag så ont i magen att jag fick sätta mig och vika tvätt istället. Jag ska försöka mig på nedervåningen imorgon, och Axels rum, det är katastrof där inne, varenda sak ligger på golvet. 

I onsdags var det tre månader tills lillan kommer ut och två månader tills min ledighet börjar. Det börjar redan kännas väldigt tungt, jag tror inte att jag var så här stor ens med Axel, jag måste ta en bild och jämföra!

Kommentera här: