Stor tjej

Dagens resultat:

- 4010 gram
- 50 cm
- 36 cm huvudomfång

Tre cm längre på två veckor, födelsevikten passerad, 9 cm större huvud än Vilhelm hade i samma ålder (han måste ha varit pytteliten!). Sköterskan beräknade att hon skulle ha vägt 5 kilo om hon blivit fullgången, så det var faktiskt tur att hon inte ville stanna i magen längre än nödvändigt. Tänk vad stor jag skulle ha varit nu om jag fortfarande varit gravid!

Jag hade stora planer för dagen, Jocke slutade klockan 12 och jag hade planerat att han skulle ta hand om lilla dottern och att jag skulle fixa i trädgården hela eftermiddagen. Men det var bara att glömma - så fort Jocke tog över bärandet blev hon hysterisk och skrek tills jag tog tillbaka henne, så det var bara att sätta sig i soffan och mata och mata hela eftermiddagen. Jag säger det igen, tur för henne att hon är så söt åtminstone!

Kommentera här: