Dopbidlerna också då

Jamen vi kör väl på med dopbilderna också på en gång när jag ändå har satt igång datorn (annars bloggar jag mest från telefonen och där har jag inte så många bilder)
 
Alida och jag bakar kakor inför dopet, det tycker hon inte är jätteroligt:
 
 

Bara rosa kakor blir det.
 
 
 
Rosa dukning också, efter två blå dop går man gärna all in med rosa när man får chansen.
 
Jockes smörgåstårtor. Vi har pratat om sedan vi planerade Vilhelms dop att vi ska bjuda på smörgåstårta men nu blev det äntligen av och de var väldigt goda! 
 
 
Lilla prinsessan:
 
 
Stiliga storebröderna leker lite. När vi döpte Vilhelm här för fem år sedan lekte han inte så mycket.
 
 
 
Och så några bilder från kyrkan:
 
 
Här kan ni fokusera på Vilhelm och Axel, de börjar milt sagt få det lite tråkigt....
 
 
 
 

Jag blev lite orolig att de skulle välta ut kannan med dopvatten eller förstöra något annat men det gick bra. Sedan blev det lite mer action när vattnet skulle hällas upp så de lyckades hålla sig sansade en liten stund till.
 

Men bara en väldigt liten stund...
 
 
Det blev lite bättre när alla barn fick komma fram och titta när Alida fick vatten på huvudet.
 
 
Familjen Carlsson med nydöpta lilla Alida Elvy (gammelmormor) Lillemor (farmor) Lise-Lotte (mormor): 

Och inget gick sönder och ingen gjorde illa sig. Efter den här prövningen behövdes det fika.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: