Mina smĂ„ đŸ’•â€ïžđŸ’—

Tre barn pÄ samma bild:

...och nÄgra timmar tidigare. Vilhelm har hittat en egen liten sÀng nedanför Alidas sÀng, det blir lite bekvÀmare för oss andra ocksÄ sÄ det Àr en ganska bra lösning han kommit pÄ.

Alida har varit pÄ BVC och fÄtt sina första sprutor. Hon vÀgde och mÀtte sig ocksÄ - 6,5 kilo och 61 cm, alltsÄ 1,3 kilo (en hel Vilhelm!) och fyra cm lÀngre pÄ sex veckor. Huvudet hade vuxit tvÄ cm sÄ hjÀrnan vÀxer ocksÄ. Nu ligger hon en kurva över normalkurvan pÄ vikten och det Àr första gÄngen det hÀnder nÄgot av mina barn. Axel blev helt förskrÀckt nÀr han sÄg hennes plÄster. NÀr jag kom hem frÄn jobbet mötte han mig i dörren för att berÀtta om det hemska som mÄste ha hÀnt hans Àlskade syster och visa mig hennes plÄster.

Ajajaj! Jocke fick hÄlla i henne nÀr hon fick sprutan, jag Àr för feg som vanligt.

Och pÄ tal om ont och synd om sÄ har jag fÄtt en operationstid. PÄ Vilhelms födelsedag klockan 7,15. SÀmre tid hade de inte kunnat hitta. Och lite dumt Àr det att de tvÄ gÄnger i mitt liv jag har behövts sövas och opereras har varit pÄ Vilhelms födelsedag.

Kommentera hÀr: