Lilla ekonomen

Vilhelm och jag tittade på Lyxfällan ikväll och vid något tillfälle säger de något om att "bränna pengar" varpå Vilhelm säger med bestämdhet att man inte får köpa saker man bränner sig på. Det har han ju helt rätt i även om det kanske inte var riktigt så programledarna menade.

Det påminde mig om när Anders och jag en gång fick för oss att springa ett varv i motionsspåret, alltså bränna fett, varpå fyra/fem/sex-åriga (jag kommer inte ihåg...) Linnéa skriker "Nej! Gör det inte". Bränna fett alltså. Mycket smärtsamt.

Idag var första dagen på dagis efter sommarlovet för Vilhelm och Axel. Alida och jag har hunnit massor, vi har städat huset, städat marsvinsburen, tvättat, diskat, planterat blommor, läst en inredningstidning från augusti 2011, det var verkligen på tiden att den blev läst. Det kändes nästan lite för lyxigt för att få fortsätta på samma vis hela hösten. Tur att de trivs så bra på dagis, annars skulle jag ha haft väldigt dåligt samvete för all fritid jag får med bara ett barn.

Kommentera här: