Jobb

Igår blev det efter fyra månader dags att gå tillbaka till jobbet. Det var faktiskt riktigt roligt att komma tillbaka till jobbet igen - äta lunch i lugn och ro (förutom kunderna som störde mig efter varannan tugga men det är ju precis som hemma), sitta och tänka i tystnad (vi hade det ganska lungt igår). Dessutom var det roligt att flera kunder kom fram och hälsade och undrade hur det gått med bebisen och tyckte det var roligt att se mig igen, jag tyckte det var roligt att se dem igen också.

Det hade gått bra hemma också, jag har fyllt frysen med mjölk och Alida har tränat på att dricka ur flaskan. Men hon hade inte velat sova mer än någon timme, hon sover mest hela dagarna annars, så när jag kom hem ville hon äta och sova. Hon var så glad att jag var hemma så att hon bara ville gosa och äta och gosa och äta så hon kräktes ner halva soffan och hela mig och sig själv så idag har vi ägnat förmiddagen åt sofftvätt.

Äta och sova.

Kommentera här: