Fixa pass konstig hund

Idag har stora tjejen Alida varit hos polisen och fixat sig ett pass. Vilhelm var väldigt nervös inför besöket hos polisen och Axel var helt chockad över en plasthund utan ögon och öron som stod i väntrummet men i övrigt gick det bra och Alida får inom fem dagar resa vart hon vill. Tyvärr fick hon inte ha sin gulliga rosett på kortet men det ska nog bli bra ändå. På väg hem storhandlade vi på Willys så nu är barnbidraget redan nästan slut. Konstigt det där, ju större inkomster man har desto större utgifter får man. Det kommer nya pengar på torsdag.

Alida har börjat greppa sina saker i babygymmet (och mitt hår...). Titta vad hon kan!

Igår åkte vi till biblioteket. Det måste göras om snart, både Vilhelm och Axel tyckte om att sitta i varsin soffa och bläddra i böcker, den enda som inte var nöjd var Alida, hon ville gnälla och äta hela tiden. Men det passade ju bra ändå eftersom jag ändå bara satt stilla och läste för Vilhelm och Axel.

Det roligaste av allt på biblioteket:

Ventilationen...

Jag tog med mig hela familjen till sjukhuset i onsdags, Vilhelm och Axel lekte med tåget medan jag var hos doktorn och efterråt åkte vi till IKEA och åt middag och köpte batterier till alla tåg som fått slut på batteri vilket var de allra flesta. Det går åt många batterier just nu så jag har börjar köpa Ikeas uppladdningsbara varianter.

Doktorn sa i alla fall att jag ska operera bort gallblåsan och att jag kommer få gå före den nio månader långa kön eftersom stenarna sitter i gallgångarna. Men för min del gör det inget om operationen inte blir förens i december, ju längre tiden går desto mer självständig och mindre beroende av mig blir Alida. Det kan ju vara praktiskt att inte ha ett helammande barn att oroa sig över när man ska opereras.

Nu har Alida äntligen somnat. Jag ska lämna över henne till Jocke så att han får lite sällskap till fotbollen när jag går och lägger mig.

Kommentarer:

1 Maria:

Haha är det Axel som kryper och kolla ventilationen? så skön bild... Härliga unge =)

Jaha är ni oxå en batteri familj, här går det oxå åt miljoner av batterin tom så mycket att alexander önska sig batterier när han fyllde *asg*... snacka om att han skrek av lycka när han öppna paket från farfar... =)

Men oj du det där lät läskigt... hur mår du då?... Hoppas allt går bra och du snabbt blir bra igen.. *kramar*

Svar: Haha, det är Axel som inspekterar ventilationen, jag tror han kommer bli någon typ av hantverkare när han blir stor, han ska alltid kolla i rör eller leka med toaletten eller något annat intressant...

Vi har verkligen blivit en batterifamilj, idag hittade jag ännu en leksak med dåligt batteri och upptäckte att det var en sort vi inte har. Suck... Det blir till att beställa ännu fler batterier... Bra idé att ge batterier i present :)
Susanne

Kommentera här: