Skit är vad det är

Dagens fundering från Vilhelm:

- Varför ska man ha en soptunna om man inte har några barn?

- Hmmm... För att slänga, hmm, bananskal i? Blev mitt svar

Inga barn = inga blöjor = inget behov av soptunna 

Det är faktiskt väldigt roligt att vara med dem ibland, och ännu mer tid kommer det bli nu eftersom besöket hos spec-mvc igår gick så dåligt så att jag blev sjukskriven med omedelbar verkan. Vecka 32 verkar omöjlig för mig att komma förbi med livmodertappen i behåll. Igår gick den knappt att hitta och doktorn sa ungefär att det lika gärna kan bli förlossning inom tre dagar. Så han sjukskrev mig för att han tyckte jag behövde vila. Men det är väldigt svårt att gå från 100% jobb till 100% vila. Vad gör man hela dagarna? Idag satt jag i en timme och tittade på när Vilhelm och Axel klättrade upp och ner för en jordhög i trädgården. Imorgon ska jag försöka orka åka till biblioteket och låna någon bra bok, Vilhelm får följa med, han har velat åka dit länge men jag har ju aldrig haft tid. Han är jätteglad att jag är hemma på heltid nu, Jocke berättade hur glad han blivit när han sa att jag skulle vara hemma nu. Jag kanske vänjer mig så småningom.

Kommentarer:

1 maria :

Hehe ja de där 4 åringarna har mycket funderingar ibland ... haha =)

Men oj nu blev jag jätte orolig... Men hur stor är hon nu då tror de.. alltså om hon skulle komma ut?... Gör de inget för att stoppa det hela heller?...
Håller tummar och tår att det bli bättre nu när du får vila, försök ta det lugnt, vet hur svårt det är själv och helst när man är två små till att ta hand om...
Ja här går man och väntar på att lillkillen ska komma men han verkar inte riktigt vilja komma ut än... har en massa förvärkar men inget som håller i sig...

Oh ta hand om dig nu... och hör av er om bebis kommer... *massa massa kramar*

Kommentera här: