Sjuk och ensam

Nu kan jag väl inte bli så mycket större?


Axel vill också vara med!

Idag har varit första sjukskrivna dagen med barnen på dagis och oj vad konstigt det känts. Hade jag varit vid mina sinnens fulla bruk och inte så rörelsehindrad hade jag fått massor gjort men nu har jag fått göra allt jag velat göra i slow motion. Så jag har långsamt, långsamt rensat garderoben, lagt vissa kläder i en säck till klädinsamling och lagt ut andra på Tradera, fixat plats för bebisens kläder i min garderob, tvättat och hängt tvätt, plockat i och ur diskmaskinen, bakat en kladdkaka som jag inte orkat smaka på än, sorterat kartonger som ska återvinnas, läst en bok i soffan och lyssnat på några P3-dokumentärer.

Egentligen borde jag ha stannat vid att läsa en bok i soffan men det är väldigt svårt att ställa om från 100% jobb till 0% jobb. Kanske om några dagar? Stressnivån har i alla fall sjunkit betydligt redan nu, så pass att jag har tålamod att sitta och leka med Vilhelm och Axel utan att tänka på vad jag borde göra istället, det här blir nog bra för alla till slut. 

Kommentarer:

1 Maria:

men oh vilken fin mage du har... =) Har ni kollat igen att det är en tjej där inne ;)
Vi fick det ju bekräftat nu sist vi va in då det hade vart dålig aktivitet... att det verkligen va en kille där inne.. =)

men oj va mycket du hinner med på en dag ... hehe en annan orkar knappt göra någonting.. men gött att stressnivån gått ner så du kan varva ner lite .. så hoppas vi att lilltjejen stannar där ett bra tag till =)

*kramar*

Svar: Tack :) Jag var aldrig så här stor med någon av pojkarna så det är verkligen intressant hur mycket kroppen ändå klarar av att ändras på så kort tid!

Jag har faktiskt inte frågat igen om det fortfarande är en flicka, jag är väl rädd att de ska säga något annat , haha :) Jag har hört så många historier på senaste tiden om flickor som visat sig vara pojkar när de väl kommer ut så det får bli en överraskning (men jag tycker ju inte om överraskningar...)

Fördelen om det blir en pojke är att jag har några namn på lager som vi inte gav Axel. Flicknamn känns helt omöjliga just nu! Jocke har några favoriter och jag har några helt andra så det kommer väl sluta med att hon får något konstigt dubbelnamn till slut så att båda blir nöjda :)
Susanne

Kommentera här: