Fyra år sedan


....och idag:


Vem har sagt att man inte kan leka med vatten även på hösten? Det är bara bra för förkylningen!

Axel började ju säga några ord i våras (anka, banan, katt, häst, apa, hej) men de har han glömt sedan dess och säger nu bara Ah! till allt.  Idag kom dock ett riktigt tydligt ord, vad blev det då? Varken "mamma", "pappa" eller ens "hej", det blev "IPad". iPad alltså. Kanske var det för att jag igår låtsades som att jag inte förstod vad han menade när han letade efter ipaden under soffbordet, han kan ju om han vill, kanske borde vi sluta förstå vad han menar med sina Ah! för att han ska börja prata men det känns inte förenligt med ett nära föräldraskap så så hård tänker jag inte vara. Han får börja prata när han känner för det men det får gärna bli snart, det blir lite lättare med kommunikationen då.

Igår tog jag höstens shoppingrunda på Rödmyran, det blir ju ingen barnklädesloppis i Eskilstuna i år. Allt det här blev det och hon som stod i kassan var så glad att jag köpte pojkkläder för det hade de tydligen stort överskott av.


Speciellt nöjd är jag med en tjock och bra Polarn och Pyret-overall till Axel, nu har både Vilhelm och Axel kläder och skor för att klara sig igenom ännu en lång, kall vinter.

Kommentera här: