Barndans

Vilhelm har hittat sin grej - dans! Jag var på vårdcentralen och lämnade blodprov i morse och såg av en slump att barndans för barn mellan tre och fem år skulle börja idag så jag tänkte att det skulle kunna vara något för Vilhelm eftersom han tycker om både att sjunga och dansa. Han blev jätteglad när jag berättade att vi skulle åka iväg och dansa med andra barn och ännu gladare när vi kom dit och såg att det faktiskt var ganska många deltagare. Axel och jag satt bredvid och tittade medan Vilhelm och Jocke dansade, Vilhelm log med hela ansiktet och skrattade och hade the time of his life hela halvtimmen trots att han inte alltid riktigt hängde med i dansstegen och koordinationen inte alltid var den bästa (det är min son det!). Så det blev en succé och snart är det onsdag igen. Vad roligt det är när man hittar något som passar barnet så perfekt!
 
Annat vi gjort idag är att baka bullar till lördagens kalas. Vilhelms kommentar när han såg degen:
 
- Det ser ut som Axel!
 
Jag frågade lite försiktigt om han tyckte det såg ut som Axels ansikte, men nej, det såg alldeles bestämt ut som Axels rumpa. Jag kan nog faktiskt hålla med om det men jag skulle inte ha sagt det högt.
 
Rumpa eller deg?


Vad det än är så blev det väldigt goda bullar av det. 

Kommentera här: