Axel säger "Mamma"

Undertecknad är numer den blivande tillförordnade apotekschefen på LloydsApotek Stora Gatan i Köping. Jag fick frågan idag om jag hade lust att ta över min chefs arbetsuppgifter när hon är mammaledig, jag tackade ja, det kan ju vara lite intressant att se även den delen av apoteksbranchen. Spännande!

Igår kväll lyssnade Vilhelm och Axel på hårdrock i badet och minsann, hårdrock är bra för små barn, för när jag kom hem skrek Axel med sin högsta hårdrocksröst "Mmmammaa!!". Första gången han säger mamma! Min lilla söta gubbe! Han var så gosig ikväll, för första gången på jättelänge ville han gosa in sig i min famn och sova  så, det har inte hänt på många månader.

Ikväll är jag ensam hemma så jag hat suttit och funderat över vad jag vill göra på semestern nästa år. Det här vill jag göra:


Men jag har en känsla av att Jocke kommer komma med sina tråkiga förslag om altan- och garagebygge. Vad ska man med en altan till när man kan åka till Los Angeles för pengarna istället?

Kommentarer:

1 Camilla:

Grattis till chefsrollen! 😃 även om det är bara för ett år 😛

Svar: Tack :) Det känns lagom att börja med ett år så får jag se om det är något för mig!
Susanne

2 corneliaeriksson.blogg.se:

Åh vad roligt, med både chefsuppgifterna och att han säger mamma! :)

Svar: Det blir spännande att se hur det går :)
Susanne

Kommentera här: